انواع یونولیت

زمانی که لازم است همه چیز درباره یونولیت بررسی شود باید به انواع آن پرداخته شود چراکه امروزه انواع مختلفی از یونولیت‌ها در دسترس هستند که هر کدام دارای کاربردها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند. انواع یونولیت‌ها به شرح زیر هستند:

پلاستوفوم

یونولیت‌های سقفی

یونولیت‌های سقفی به عنوان پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین یونولیت‌ها شناخته می‌شوند و همان‌گونه که گفته شد از برش دادن بلوک‌های یونولیت مادر به دست می‌آیند. یونولیت‌های سقفی دارای چگالی 12 می‌باشند و هر بلوک آن می‌تواند 7 تا 8 کیلوگرم وزن داشته باشد و مهم‌ترین کاربردهای آن برای اجرای سقف‌های تیرچه بلوکی است. این یونولیت‌ها در اندازه‌ها و ابعاد استانداردی تولید می‌شوند و به راحتی قابل برش و تغییر اندازه نیز می‌باشند و حتی می‌توان آنها را در اندازه‌های سفارشی نیز تولید کرد.

 

قیمت خط تولید یونولیت سقفی

یونولیت‌های فشرده

یونولیت‌های فشرده نوع دیگری از یونولیت‌ها هستند که تحت فشارهای بالایی تولید شده و میزان هوای داخل آن کاهش پیدا می‌کند و چگالی آن به شدت افزایش می‌یابد. افزایش چگالی در نهایت به افزایش وزن یونولیت ختم می‌شود. دانسیته یونولیت فشرده می‌تواند بیشتر از 40 باشد. علاوه بر کاربردهای یونولیت فشرده در صنعت ساختمان‌سازی می‌توان از آن در صنعت خودروسازی، صنعت درب و پنجره، مجسمه‌سازی و … نیز استفاده کرد. این یونولیت‌ها را می‌توان با مواد دیگری همچون سنگ، پشم، فوم آکوستیک و … ترکیب کرد و به عنوان یکی از قوی‌ترین عایق‌ها از آنها استفاده کرد.

یونولیت‌های دیواری

یونولیت‌های دیواری از دیگر انواع یونولیت‌هایی هستند که در اشکال مختلفی همچون یونولیت‌های دیوار پوش فوم، فوم دیواری تزیینی، فوم دیوار پوش و یونولیت دیواری 3D Panel در دسترس هستند و هر کدام می‌توانند در بخش‌های مختلفی از ساختمان‌ها استفاده شوند. این یونولیت‌ها همچنین می‌توانند درزگیری، دکوراسیون داخلی، عایق‌بندی و … استفاده شود. معمولاً این یونولیت‌ها از قابلیت‌هایی مانند خاصیت آنتی باکتریال، قابلیت شستشو و … برخوردارند.

 

نقاط قوت استفاده از یونولیت دیواری

یونولیت‌های بسته‌بندی

یونولیت بسته‌بندی نیز نوع خاصی از یونولیت‌ها هستند که کاربردهای متعددی داشته و در صنایع مختلفی به کار می‌روند. در حقیقت یونولیت بسته بندی به دلیل تحمل فشار و ضربه، مقاومت در برابر رطوبت، وزن پایین امروزه به عنوان بهترین و مناسب‌ترین ابزار بسته‌بندی شناخته می‌شود.