کاربرد یونولیت بسته بندی در صنایع مختلف

به جرئت می‌توان ادعا کرد که امروزه از یونولیت‌ها در تمامی صنایع تولیدی استفاده می‌شود و تقریباً یک ماده بدون جایگزین در صنایع به شمار می‌روند. کاربرد یونولیت بسته‌بندی در تعدادی صنایع بسیار چشمگیرتر است که مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

بسته بندی محصولات در صنعت لوازم‌خانگی

لوازم‌خانگی از جمله حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین لوازم مورد استفاده در منازل هستند و به همین دلیل بسته‌بندی، حمل‌ونقل و جابجایی آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. تلویزیون، یخچال، لباسشویی، ظرف‌شویی، ساعت، لوازم برق آشپزخانه، لوازم شکستنی، ظروف چینی و کریستال و … به‌سادگی و با ضربات آهسته و فشارهای کوچک آسیب و خسارت‌های زیادی خواهند دید به همین دلیل کاربرد یونولیت بسته‌بندی در صنعت لوازم‌خانگی بسیار پررنگ و چشمگیر است. همچنین کارخانه‌های تولید کنند لوازم گرمایشی و سرمایشی نیز از یونولیت‌ها در محصولات خود استفاده می‌کنند و راندمان و بازدهی آنها را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند.

بسته بندی محصولات در صنایع چوبی

کاربرد یونولیت بسته‌بندی در صنعت چوب نیز اهمیت بالایی دارد. مقاومت بالای این مواد در برابر فشارها و ضربات مختلف می‌تواند در بسته‌بندی محصولاتی همچون مبلمان، میز و صندلی، میز تلویزیون و سایر محصولات چوبی بسیار مؤثر باشد و از وارد شدن آسیب و صدمه به آنها جلوگیری کند. همان‌طور که گفته شد خواص فیزیکی یونولیت مانند مقاومت حرارتی، انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت برشی، کششی، خمشی و فشاری، میزان پایین ضریب نفوذ و جذب آب و همچنین مقاومت شیمیایی یونولیت‌ها باعث می‌شود تا که کاربردهای متعددی در صنایع مختلف داشته باشد.

بسته بندی مواد غذایی

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین کاربردهای یونولیت‌ها بسته‌بندی مواد غذایی است چرا که این ماده هیچ‌گونه ارزش غذایی ندارد و به همین دلیل به هیچ عنوان بستر مناسبی برای رشد قارچ، باکتری‌ها یا هر میکروارگانیسم دیگری نیست و می‌تواند به عنوان یک محافظ مناسب برای مواد غذایی دریایی، میوه‌ها، سبزیجات و … باشد به و تازگی آنها کمک کند.

کاربرد یونولیت بسته‌بندی در سازمان پالایش و انتقال خون

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع یونولیت‌های دیواری، بلوک یونولیت، فشرده و بسته‌بندی مقاومت بالای حرارتی است. این مواد می‌توانند در برابر تغییرات دمایی مقاومت بالایی داشته باشند. انتقال خون و موادی همچون پلاسمای خون از مکانی به مکان دیگر باید در دمای درجه ۳۵- انجام شود. یونولیت‌ها می‌توانند کاربردی‌ترین ابزار برای این کار باشند چرا که علاوه بر حفظ دمای مورد نیاز از وارد شدن آسیب و صدمه به نمونه‌ها و بسته‌ها جلوگیری می‌کند. به صورت کلی یونولیت‌های بسته‌بندی می‌توانند بیش از ۱۰۰ کاربرد داشته باشند و در محافظت از تجهیزات پزشکی ظریف، قطعات الکترونیکی، کالاهای مصرفی الکتریکی، اسباب‌بازی‌ها، محصولات کشاورزی و باغبانی، لوازم‌تحریر، فلزات گران‌بها و … نقش ویژه‌ای داشته باشند.

 

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی

جمع‌بندی نهایی

یونولیت‌های بسته‌بندی به دلیل داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون مقاومت در برابر فشار و ضربه، مقاومت در برابر تغییرات دمایی و حرارت، مقاومت در برابر رطوبت و آب، عدم واکنش‌پذیری شیمیایی، وزن بسیار کم، طول عمر بالا، قابلیت بازیافت، امکان برش و تغییر سایز ساده و … می‌توانند کاربردهای متنوعی در بسته‌بندی محصولات از صنایع مختلف داشته باشند. در اصل یونولیت امروزه به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین ماده بسته‌بندی شناخته می‌شود.

ما در آتا ماشین آماده‌ایم که با شما همکاری نموده و به شما کمک کنیم تا به اهداف تولیدی و تجاری خود دست یابید. آتا ماشین، انتخابی هوشمندانه برای هر گونه نیاز صنعتی شماست.
با توجه به تجربه و تخصص فنی شرکت آتا ماشین آذرین و همچنین بازخوردهای مثبت کاربران، ممکن است این شرکت به‌عنوان یکی از بهترین سازندگان ماشین‌آلات یونولیت در ایران شناخته شود.